Björns

2012-04-26
05:18:43

Summering

Livet känns lite hektiskt ibland när man skall hinna gå upp tidigt och vara vaken sent för att t.ex titta på fotboll eller umgås med familjen. Fotbollen har gått in i ett hektiskt skede med korpsäsongen igång, Champions League, Simons P05-lag och Hammarby.

I måndags var det arbetsvecka igen. När man kommer till jobbet 05.40 och det är helt tomt och öde i den annars myllrande postlokalen känns livet rätt trevligt. När man vill vara för sig själv en stund liksom.

På måndagkvällen spelade Hammarby hemma mot BP. Det fanns ingen energi att ta sig in till Söderstadion eller att se matchen ihop med Bajenkmaraterna, så efter middagen parkerade jag i soffan och avnjöt Hammarbys tredje raka seger. Säsongen känns jävligt lovande och Lallet ser ut att kunna bli hur bra som helst.

På tisdagen var det bara att jobba klart och skynda hem för att kunna åka med Simon till Boo-vallen. Idag var det underbart vårväder och Simon var lycklig i sina nya fotbollsskor. Han verkar tycka att det här är kul. Bra tycker jag.

På kvällen valde jag bort Barcelona-Chelsea för att kolla på film med Leia. Vi blev dock trötta och somnade innan filmen var slut. Det var den här Otroligt högt och jävligt nära, eller något sånt. Den verkar dock lovande. Jag spelade lite på att Chelsea skulle greja ett kryss och vann några sköna hundringar.

På kvällen åkte dessutom skägget av!


Onsdag och jag hittade en härlig bild på Sydsudans president under ett statsbesök i Kina. Mäktig cowboyhatt!

Jag körde post bland annat i Hästhagen för första gången och där träffade jag bambi och två polare till honom som han kubba ut ur bild innan jag fick upp telefonen.

På kvällen sen lirade vi fotbollsmatch med Dryckesgrossisten i duggregnet. Storförlust med 1-6. Efter det blev det långsittning framför Real Madrid-Bayern München i en sprakande fotbollstillställning som till slut avgjordes på straffar till tyskarnas fördel. Jag passade på att spela bort en del av gårdagens vinst på att tyskarna skulle greja ett kryss under ordinarie tid. Lite synd att Mourinho inte får chans på en dubbel med Madrid, men Bayern spelar grymjävlig fotboll och är värdiga finalister. Nu lär dom ta hem bucklan utan större problem misstänker jag.

Dags att dra till jobbet nu då. Adios.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: