Björns

2012-04-29
21:57:59

Innebandyavslutning, Salt Lake City Social Club och Brasse-Uuuurik 40 bast!

Efter tvättstugandet och lusförintelsen blev det en hit'n run till Nacka Forum med Dennis. Inköp av nya jeans och ny skjorta till kvällens festligheter, samt inköp av present till 40-årsjubilerande Erik.

Skjortinköpet gick som en dans. Jag använder inte skjortor överdrivet ofta, men om jag köper skjortor går jag till MQ och letar upp en dylik av märket Bläck. Sitter oftast som en smäck och håller form och elegans även efter ett gäng tvättar.

Jeans blev ett svårare kapitel. Jag känner mig alltid som den gamla gubbe jag nu är när jag försöker förklara vad jag vill ha. Jeansen skall inte ha hål och revor från början, hur mycket jävla mode det än är. Jag köper nya jeans för att de gamla är trasiga och då vill jag inte ha några som är trasiga från början. Dessutom vill jag ha lite space nere vid fötterna och just nu verkar alla modeller vara tajta kring fotleden. Inte okej för mig och när jag efter att den tålmodiga expiditen på Solo plockat fram en 10-15 par och bedyrat att det var en normal mängd att prova hittade jag de jeans jag var nöjd med. Nudie-nånting hette dom. Fan, när jag växte upp fanns det Levi's och Lee, sen var det bra med det. Upp till tobaksaffären och köpa lite schyssta cigarrer till Erik, en snabbis på bolaget och sedan hem till Simons innebandyavslutning. Dom spelade en liten turnering lagen emellan och Simon börjar faktiskt bli lite bättre, även om det ännu inte blivit något mål.

Efter matcherna var det medaljutdelning till alla barn som fick gå i en lång ringlande orm runt hallen till Champions Leaguemusiken. Mycket vackert och jag blev lite rörd. Simon är barnet näst längst fram i röda shorts.

Efter innebandyn skjutsade vi hem Simons kompis Oliver och åkte hem och duschade och packade Simons grejer så att han kunde åka till kvällens fina barnvakter Gina, John och Noer. Otroligt schysst och dessutom sovmorgon dagen efter.

Sen kom hela Salt Lake City Social Club och Dennis hem till oss och åt pizza och drack öl innan spelningen. Det lyssnades på gammal schysst hårdrock och skrattades en hel del.

Framme på Hasses Bar & Kök träffade vi Leias storebror och hans fru Birgit. Skitkul att skåningarna kunde närvara och det är alltid lika kul att träffa dom. Nästa gång lär bli på vår årliga semestervecka i Vällinge.

Mera gruppbild, nu med Leias gamla jobbarpolare Arvid och trummisen Henke.

Spelningen var grym och bandet blir mer och mer samspelta. Mycket hoppande fans bestående av kompisar till alla i bandet och några som hade en bad tastefest på krogen samma kväll.

Jag och Dennis hoppade sen in i en taxi för att hinna gratulera Erik också. Tyvärr glömde jag ta någon bild på födelsedagsbarnet själv, men jag tog en på Jonas Comstedt i stället. Han gillar öl.

Jag måste ha blivit aningen onykter eftersom jag avslutade kvällen med att dansa. Det gör jag ytterst sällan och ser inte klok ut när jag gör det. Förmodligen lite som Elaine i Seinfeld, men skit samma. Jag hade kul.

I morse vaknade jag sent, något spak. Hämtade Simon som var på Barnkulan och hade skoj med sina barnvakter och gick och köpte lunch till Simon på Orminge Grillen. Sen hem och vila ut lite till innan jag ännu en gång gick ner till grillen och köpte kebabtallrikar till hela familjen. Icke ett hemlagat mål mat för familjen den här söndagen således.

Vid 19-tiden på kvällen kände jag mig i kördugligt skick och åkte till min jobbarpolare Magnus på Värmdö som fixat ljuddämparen på min bil under helgen. Vilken jävla klippa! Nu återstår lite söndagsmys med Leia framför en film och i morgon viner fabrikssirenen igen klockan 05:50. Najs att jobba klämdag, det brukar vara lugna dagar. Adios!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: