Björns

2012-04-28
07:49:18

Early bird.

Klockan på ringning 6:45 (även om polaren Magnus var mer alert än larmet och väckte mig strax innan) för att tvätta bort eventuella löss ur sängkläder, handukar och skit. Jo visst. Igår ringde dom mig från skolan och sa att Simon kände sig lite snorig och ynklig. Jag hastade iväg från jobbet för att plocka med mig honom hem och när jag kom dit hade dom även upptäckt löss! Fyfan. Som jag skrev på facebook känns det ju som att åka tidsmaskin tillbaka till 1800-talet. Löss.

Vi gick till apoteket och köpte något "mekansikt" lusmedel eftersom den sorten dom rekomenderade på lappen på skolans anslagstavla upphört att tillverkas då den är uråldrig och lusjävlarna är resistenta mot den. Sen handlade vi färdiga plättar i ett anfall av enorm lathet och gick hem och kollade på film och byggde lego.

Till middag blev det baconinlindade kycklingfiléer med soltorkade tomater, grädde och parmesan. Det satt som en smäck och sen kom Dennis och min bror Claes och vi avnjöt fotbollsfesten Brage-Hammarby. Hammarby vann även den fjärde matchen i säsongsstarten, nu med 2-0 och det ser hur bra ut som helst i år.

Tidigare år, ända sedan guldet 2001 har Bajen satsat på små, nätta tekniker som är duktiga på att passa runt bollen, mest i sidled och aldrig längre än till straffområdeskanten. I år känns det som något annat är på gång. Spelet finns kvar och det går fort i spelvändningarna, men samtidigt finns det lite fysik och de nya spelarna känns inte som pygméer. Lite hårdare, längre och starkare helt enkelt. Och så gör dom mål. Och så vinner Hammarby. Det här känns jävligt bra.

Nästa hemmamacth är på söndag mot Varberg. Inget lag man får gåshud av att prata om och drivkraften hos Hammarby att ta sig tillbaka upp i Allsvenskan borde ju om inte annat vara att slippa möta Varberg. Jag och min bror har biljetter i alla fall och nu gäller det bara att hitta en bra lösning på när vi skall fira vår far som har förlagt sin födelsedag samtidigt som matchen. Mot Varberg.

Efter fotbollstittandet satt jag och Dennis och började smida ränker och planer på en gemensam 40-års fest efter sommaren. Kanske är just du en av de 134 personer vi hittills kommit fram till att vi måste bjuda in.

Nä, mer kaffe, mer snus och en ny vända upp i tvättstugan. Sen är det dags att betala lite räkningar innan ett shoppingbesök i Forum och Simons bandyavslutning. Och efter det skall Simon till schyssta Gina och John medans Leia spelar rock'n roll på Hasses Bar & Kök och jag står i baren och tittar på. Det lär bli en grym kväll!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: